Vetllador/a: Inclusió escolar amb necessitats educatives especials
Gratis
Denominació de l’especialitat: Inclusió escolar amb necessitats educatives especials
Objectiu general:
Analitzar les actituds i habilitats personals en la tasca de les persones vetlladores escolars per poder donar
una resposta educativa d’una manera efectiva i eficient a la infància i la joventut amb necessitats educatives
especials
Relació de mòduls de formació;
Mòdul 1 Funcions del vetllador/a escolar 10 hores
Mòdul 2 Classificació de les diferents diversitats funcionals 20 hores
Mòdul 3 Control postural i tècniques de prevenció d’accidents 10 hores
Modalitats d’impartició
Presencial i teleformació
Durada de la formació
Durada total en qualsevol modalitat d’impartició 40 hores
MÒDUL DE FORMACIÓ 1: Funcions del vetllador/a escolar
OBJECTIU:
Identificar les funcions del vetllador/a escolar i relacionar-les amb tots els agents educatius implicats
DURADA EN QUALSEVOL MODALITAT D’IMPARTICIÓ: 10 hores
RESULTATS D’APRENENTATGE:
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
• Descripció de les tasques i funcions d’un vetllador/a escolar
◦ Distinció del paper del vetllador/a amb el paper del mestre/a
◦ Identificació dels punts de col·laboració entre tots dos professionals
• Identificació de les relacions que s’estableixen entre les famílies, els alumnes amb alguna
necessitat educativa i els diferents agents educatius
◦ Anàlisi de les necessitats emocionals que tenen les famílies que requereixen un vetllador/a
escolar per al seu fill/a
◦ Identificació dels canals comunicatius i disseny de plans de comunicació
Habilitats de gestió, personals i socials
• Reflexió sobre l’actitud inclusiva del/de la vetllador/a escolar
• Assimilació de les diferències entre un vetllador/a escolar i altres tipus d’educador/a
• Respecte pel treball en equip entre educadors/es i valoració del mateix com a eix transformador
social
• Adquisició d’eines pràctiques de la funció d’un vetllador/a
MÒDUL DE FORMACIÓ 2: Classificació de les diferents diversitats funcionals
OBJECTIU:
Distingir les diferents diversitats funcionals existents a l’alumnat
DURADA EN QUALSEVOL MODALITAT D’IMPARTICIÓ: 20 hores
RESULTATS D’APRENENTATGE:
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
• Classificació de les diferents diversitats funcionals
◦ Identificació de les principals diversitats funcionals
◦ Identificació de les àrees daprenentatge relacionades amb cada diversitat funcional
• Descripció de les discapacitats sensorials
◦ Classificació de les discapacitats sensorials més comunes: auditives i visuals
◦ Identificació de la seva afectació al procés educatiu
• Explicació de les discapacitats físiques
◦ Classificació de les discapacitats físiques més comunes
◦ Identificació de les afectacions a nivell escolar
• Descripció de les discapacitats psíquiques
◦ Classificació de les discapacitats psíquiques més comunes
◦ Identificació de les afectacions a nivell escolar
• Explicació dels trastorns de conducta.
◦ Classificació de trastorns de conducta més comuns
◦ Identificació de les afectacions a nivell escolar
• Aplicació de tècniques de suport
◦ Disseny d’adaptació curricular
◦ Eines i recursos per a la inclusió
Habilitats de gestió, personals i socials
• Responsabilitat i integració exhaustiva sobre diversitat funcional que requereix un/a professional
vetllador/a
• Confiança en la capacitat de superació de dificultats de les persones amb què el/la vetllador/a
treballa
• Adquisició d’eines positives per millorar les vides de les persones amb qui es treballa
MÒDUL DE FORMACIÓ 3: Control postural i tècniques de prevenció d’accidents
OBJECTIU:
Definir les claus d’higiene postural d’un vetllador escolar per prevenir accidents i dolors corporals
DURADA EN QUALSEVOL MODALITAT D’IMPARTICIÓ: 10 hores
RESULTATS D’APRENENTATGE:
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
• Definició d’una bona higiene postural a l’exercici de vetllador/a escolar
◦ Distinció de les postures correctes corporals en funció de la limitació que l’alumnat presenti
◦ Anàlisi dels hàbits quotidians que ajuden a la prevenció
Habilitats de gestió, personals i socials
• Consciència de la importància duna bona higiene postural
• Preocupació per mantenir uns hàbits quotidians adequats per a la prevenció
-
Places limitades a 15 persones
-
Termini d’inscripció: Per determinar
PREINSCRIPCIO:
Características del curso
-
Dirigit a
treballadors, autònoms i desocupats
-
Ubicación
Aula 2000 Formació. C/ Cristòfol Despuig, 42. Tortosa
- Duración 40 horas
-
Horari
De 05-02-24 a 06-03-24
Dilluns i dimecres
16:00 - 20:00
-
Fonts de Subvenció
Consorci per a la formació continua de Catalunya
Ministerio de trabajo y economía social