Educació inclusiva centrada en el trastorn de l’espectre autista (TEA)
Gratis

Denominació de l’especialitat: Educació inclusiva centrada en el trastorn de l’espectre autista (TEA)
Objectiu general:
Descriure als professionals de l’educació, els elements principals derivats de l’espectre autista per a la seva
consideració a l’aula.
Relació de mòduls de formació:
Mòdul 1 Conceptes bàsics sobre l’alumnat amb TEA 10 hores
Mòdul 2 Avaluació psicològica i implicació pedagògica 15 hores
Mòdul 3 El treball en equip i la perspectiva interdisciplinar 10 hores
DESENVOLUPAMENT MODULAR
MÒDUL DE FORMACIÓ 1: Conceptes bàsics sobre l’alumnat amb TEA
OBJECTIU:
Identificar l’alumne i l’alumna amb autisme.
DURADA EN QUALSEVOL MODALITAT D’IMPARTICIÓ: 10 hores
RESULTATS D’APRENENTATGE:
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
• Identificació de les característiques principals de l’espectre Autista
◦ Causes
◦ Tipus de trastorn de l’espectre autista
◦ Malalties relacionades amb el trastorn
◦ Etapes de l´autisme infantil
• Distinció dels elements claus per a la inclusió
◦ Hàbits i les habilitats d’autonomia personal
◦ Llenguatge i estil de comunicació
◦ La interrelació amb l’alumnat i el personal docent
Habilitats de gestió, personals i socials
• Predisposició per a fomentar i dur a terme actituds inclusives
• Consciència de les múltiples possibilitats de l’alumnat amb necessitats educatives especials
• Compromís amb l’alumnat amb necessitats educatives especials
MÒDUL DE FORMACIÓ 2: Avaluació psicològica i implicació pedagògica
OBJECTIU:
Definir elements per a lorientació de la pràctica professional destinada a l’alumnat amb TEA en el marc de
l’educació inclusiva.
DURADA EN QUALSEVOL MODALITAT D’IMPARTICIÓ: 15 hores
RESULTATS D’APRENENTATGE:
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
• Elaboració d’un disseny d’avaluació psicològica
◦ Estil cognitiu i les implicacions que té en l’aprenentatge
◦ Estratègies que afavoreixin latenció a lalumnat amb TEA.
• Demostració de recursos comunicatius
◦ Adaptacions curriculars: infantil, primària, secundària
◦ Recursos per atendre les necessitats psicoeducatives de l’alumnat dins de l’aula ordinària
• Gestió del temps lliure i excursions
◦ Simulació d’estratègies per als esbarjos i menjadors escolars
◦ Simulació d’estratègies per fer excursions
Habilitats de gestió, personals i socials
• Responsabilitat a realitzar activitats educatives inclusives.
• Atenció a potenciar activitats que aptes per a qualsevol alumnat.
• Actitud creativa i adaptativa.
MÒDUL DE FORMACIÓ 3: El treball en equip i la perspectiva interdisciplinar
OBJECTIU:
Identificar la perspectiva interdisciplinària per atendre les famílies de lalumnat amb TEA.
DURADA EN QUALSEVOL MODALITAT D’IMPARTICIÓ: 10 hores
RESULTATS D’APRENENTATGE:
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
• Disseny de la intervenció en el context familiar
◦ Necessitats de les famílies
◦ Orientació a la família de l’alumne i l’alumna amb autisme.
• Descripció de tots els professionals implicats
◦ Relació entre psicopedagogs, mestres, educadors, logopedes, psicòlegs, etc
◦ Varietat de recursos i tècniques pel tractament i el procés educatiu.
Habilitats de gestió, personals i socials
• Compromís amb el Benestar emocional dels alumnes i familiars
• Actitud empàtica
• Sensibilitat per la diferència
• Predisposició per treballar en equip
• Actitud col·laborativa
• Compromís pels acords compartits
-
Places limitades a 15 persones
-
Termini d’inscripció: Per determinar
PREINSCRIPCIO:
Características del curso
-
Dirigit a
treballadors, autònoms i desocupats
-
Ubicación
Aula 2000 Formació. C/ Cristòfol Despuig, 42. Tortosa
- Duración 35 horas
-
Horari
De 06-05-24 a 05-06-24
Dilluns i dimecres
16:00 - 20:00
-
Fonts de Subvenció
Consorci per a la formació continua de Catalunya
Ministerio de trabajo y economía social